Youtube’de izlerken yorumlar kısmında gözüme takılan bu değerli paylaşımı okumanızı tavsiye ederim.
Filmdeki Barbaroslar tarihdeki anlatilanlarin tam tersi. Barbaroslar uzun zaman ticaret yapmaya calistilar, ama ya gemileri basildi, ya ac yada susuz kaldilar, Oruc ve Ilyasi korsanlar kacirdi yillarca esir oldular, eziyetler isgenceler gördüler, onca müslümanin mazlumun nasil acimasizca öldürüldügüne sahit oldular, ölümle esige gelip onca eziyet izdirap gördükten sonra korsan olmaya karar verdiler. Yani yaniyorlar bitiyorlar ve sonra küllerinden yeni dogup zalimlere deryayi zindan ediyorlar ve yetmemis gibi, dünya alem duysun benim parada pulda gözüm yok der gibi sultanlik makamini birakiyorlar. Filmdeki gibi daha ellerinde bir gemi bile olmadan kale basip belaya kosmuyorlar, sonrada intikam diye bagirmalar yokmu, o büyük insanlara tam bir hakaret. Barbaroslar filmde durmadan bela pesinde kosan, sirtlarini ya Isabele ya baska birilerine dayayan ergen cocuklar gibi gösteriliyor. Onlarin yasadigi zamanda Ak deniz müslümanlarin kaniyla boyanmisti. Müslüman katletme yagmalama serbestti. Sade korsanlar degil, sovelyeler ve hatta hiristiyan halklari bile müslümanlari yagmalamada serbestti. Kimse onlarin hakkini korumuyordu ne Osmanli nede Memluklu devleti. Osmanliyi Beyazid 2 hükmediyordu. Birilerinin hakkini korumaktansa 3 maymunu oynuyordu. Osmanli onun devrinde cok zayifdi, sehzade Selimin feth ettigi topraklari bile, basimiz belaya girmesin diye geri irade etmesini istedi. Bu nedenle Sehzade Selim babasini tahttan indirmedimi? Ama filmde Osmanlilar durmadan Memluklu topraklarinda cirit atiyor tehdit ediyor, o zamanlar adi bile duyulmamis, kendilerini belaya sokmus bir iki tüccar icin hem Memlukluya hem Hiristiyanlara meydan okuyor gösteriliyor. Memluklularin ise son dönemiydi, adamlar cok zengin olmus artik kimse icin savasmiyordu, en güzel evler saraylar yaptirtmayla mesguldu. Yani Oruc reis ölümle esige gelip onca eziyet izdirap gördükten ve müslümanlari kimsenin korumadigini fark ettikten sonra korsan oldu, san söhret para icin degil. Ilk önce sehzade Korkuta calistilar, lakin Sultan Selim basa gecip Korkuta ölüm fermanini verince, Korkut icin savasmayi red ettiler. Biz müslümanlari korumak icin bu yola ciktik onlari öldürmek icin degil diye. Sonra memluklulara calistilar vs ve en sonunda tüm Akdeniz e sahip oldular. Akdeniz bir müslüman denizi oldu hiristiyanlar balik bile tutamiyordu. Sultan Süleyman basa gectiginde Osmanli cok güclüydü ama yinede Akdeniz sade Hayreddin pasadan sorulurdu. Hayreddin pasa sonra hatta Sultan bile oldu. Sultan Süleyman ona elci gönderdi, biz müslümanlar bir olalim anlasma yapalim diye. Sultan Hayreddin (Barbarossa) ama bu günün yarinini düsünerek, benden sonraki nesiller belki toprak icin savasir diye sultanlik makamini birakip, bütün servetini ve tahtini Sultan Süleymana sunup, Osmanlinin himayesine girdi. Yani yaniyorlar bitiyorlar ve sonra küllerinden yeni dogup zalimlere deryayi zindan ediyorlar ve yetmemis gibi, dünya alem duysun benim parada pulda gözüm yok dercesine sultanlik makamini birakiyorlar. Hatta cenke giderken bile oruc tutan Barbaroslar filmde nasil gösteriliyor? Abi katil Kayinbaba katil Gelin cadi ve hiristiyan Barbaroslar ya hiristiyanlarla evli yada sevgili Dini temsil eden dervis dua ederken arkasindaki yazida ya Allah degil şii iranlilar gibi ya Ali yaziyor. Duasinda Kerbelayi felan aniyor, yani bize bilinc alti mesajda Müslüman Müslümani öldürebilir mesaji (Sabir Meshuru dinleyin bu konuda, filmi analize etmis) ve Hz Alinin zaferinden bahsediyor, halbuki zafer sade Allaha hususdur. Osmanliyla Memluklular tanimadiklari iki üc tüccar icin cocuklar gibi kavga ediyor (bizim Memlukluyla Osmanli arasinda taraf tutmamiz bekleniyor, halbuki Müslüman Müslümanla kavga etmesi bizi rahatsiz etmesi gerekirken) Filmdeki hiristiyanlarin kötü karekterleri bile karismatik iyi oyuncu secilmis. Burak reisi canlandiran gibi göbekli beceriksiz oyuncu yada memluklu gibi yüzü zindan, insan korkutan degil. Adamlar resmen beyin yikiyor, müslümanlar beceriksiz kötüler ve seyirci ah keske bir an änce ölse diyor, hiristiyanlarin cogu iyi gösteriliyor Isabel Nico Meryem ve arkadasi Ester Zeynebin yanindaki kiz Kelemnosdaki hekim vs vs … Hele rahmetli Oruc baba burada tam tersi gösterilmis. O kadar dindar biri filmde fala bakiyor, meyhaneden cikmiyor karisi kiskandigi halde, onunla adi cikmis Isabelle durmadan bulusuyor ona hediyeler aliyor, ve o kisinin ona asik oldugunu bildigi halde evliyken bile umutlandiriyor, (bilinc altimiza bize yasak ask günah hissini yok etmeye calisiliyor) Yine Oruc egosu icin korsan öldürüp gemide asarak günlerce gezdiriyor, karisinin hic hakkini korumuyor, kendi abisinden kayinbabasi öldürülüyor cocugu ölüyor, karisina teselli bir kelam bile etmiyor, ve hatta daha o gün karisinin rizasi olmadigi halde Isabelle bulusuyor. Kadin ölür ölmez Isabelle evli olmadigi halde yanindan ayirmiyor, haram yuvasi meyhane icin benim namusum diyor Ve yine Oruc karisinin ve cocugunun korumayan, ölen cocugu icin zerre üzülmeyen, karisinin razi olmadigi kadini leventi yada sevgilisi ediyor ve onu korumayi namus sayiyor Hizir tam ergen cocuk, hic kilic egitimi almamis tüccar oldugu halde sovelyeleri domates keser gibi kesiyor Ayni anda ayran gönüllü. Bir Zeynebe ümit veriyor hemen ardindan Meryeme. Filmde cinayet (yorgo cinayeti) yalan haram günah normalmis gibi sunuluyor. Barbaroslar karalanmis Islam lekelenmis Devlet televizyonu TRT beyin yikamaya kullanilmis
Metin DOĞRUYOL